mandag 23. januar 2012

For SAKTE, ikke for fort!

De sier at bylivet er så hektisk.
At det går så fort.

MEN DET GÅR JO FOR SAKTE.
Trikken kommer ikke.
Bilene står i kø.
Folka går i kø.
Til og med på ski.
I butikken.
Om morgenen.
På T-banen.
Om ettermiddagen.

Det går så sakte at
det blir for mye å tenke på.

Gi meg frihet
til å tenke sjæl.

"Fløtt på lændet"
sier du.

JA GJETT OM JEG SKAL DET
når jeg blir
skikkelig stor.

Når jeg blir like stor som denna rompa, skal jeg nyte akkurat den samme utsiken!

PS:
I morra skal jeg drikke kaffe
fra et teit beger
og like Oslo
igjen.
:)

Inntil da:

Jævla kontorister
frimerkeslikkere,
silkefine lanker, feite
jobber, gjør

ingenting, går på
restaurant, spiser
røkelaks med
eggerøre og ryper i saus,
tyller i seg rødvin og
whisky, forbannade Oslo-
sniker, pyser, bader hver
dag, finprater med
jentene, lurer i dem
portvin,
trikser med dem, setter
unger på dem, stikker
av,
fy faen
kutt hue av dem
sleng dem i søppelsjakta,
hele bunten!

1 kommentar:

  1. Nikker og humrer. Føkk Oslo. Hvertfall sånn innimellom. Så humrer jeg igjen. For det er jo litt koselig her også.
    Hilsen lørdagsdeiten din

    SvarSlett