tirsdag 10. juli 2012

LIVSNJUT


Jeg var så redd for å mislykkes før
Nå vil jeg bare prøve
Å være en fin amatør
En som prøver, vil og lærer
Som håper drømmen bærer

Det er alltid noen som får en enda større bit
De sier de har vært heldige
Men kanskje var det bare slit
Det er alltid noen som er høyere på strå
Men en kan bli både stiv og kald
Av å stå for lenge på tå

Det er alltid noen som går i mål en time før
Men alle er tapere
Hvis målet er størst konto når en dør
Det er alltid noen som må krympe andres liv
For å kjenne seg store nok
I sitt eget perspektiv

Jeg var så redd for å mislykkes før
Nå vil jeg bare prøve
Å være en fin amatør
En som prøver, vil og lærer
Som håper drømmen bærer
Som aldri sier jeg kan og vet
En ekte proff i kjærlighet
En som dyrker og inderliggjør
En som elsker
Det er en amatør
(Anne Grete Preus, Alfabet 2001)

Amatørlivet fortsetter under bildet.
 
Så da er det det
at jeg må prøve å være livsnjuter som amatør.
Det fremstår som en akkurat passe
utfordring.
 
Et forsøk på en start er dette:
..kombinert med lesestoff
som handler om min absolutte
Vurderer sterkt å opprette utklikksperm/arkiv/bok.
Elsk.
Litla skriver seg på fænlista.
 
 
 
 
 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar